کد خبر: ۹۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵
مدیر اورژانس 115 نی‌ریز خبرداد:

مسمومیت با شربت متادول

کودک 3 ساله که در یکی از روستاهای بخش آباده‌طشک دچار مسمومیت با متادون شده بود، با حال وخیم به بیمارستان شهدای نی‌ریز منتقل شد.

به گزارش شیرازه به نقل از نبض نی ریز؛ کودک سه ساله نی ریزی با مصرف شربت متادول دچار مسمومیت و موجب رفتن وی به کما می شود.


محمد حسین کچویی مدیر اورژانس ١١٥ نی‌ریز در این باره گفت:  بنا به درخواست یکی از درمانگاه‌های بخش آباده‌طشک، وضعیت وخیم یک کودک 3 و نیم ساله به مرکز اورژانس نی‌ریز اعلام می‌شود که تکنسین‌های اورژانس 115 در آن درمانگاه یک پسر بچه را با وضعیت وخیم تحویل گرفته و با اقدامات درمانی و کنترل وضعیت او را  به اتفاقات بیمارستان شهدای نی‌ریز می‌رسانند.


وی با توجه به گفته های همراهان کودک بیان کرد؛ کودک با خوردن شربت متادون که در منزل در دسترس بوده به کما می‌رود.


 محمدحسین بخش‌پور مسئول اتفاقات بیمارستان شهدا نی ریز اظهار داشت؛ این کودک پس از دریافت مراقبتها و درمانهای لازم و با معاینه پزشکان متخصص، به بخش اطفال بیمارستان منتقل شده و خوشبختانه فردای آن روز با حال رضایت‌بخش مرخص می‌شود.


وی افزود: متأسفانه هر سال تعدادی کودک بی گناه در شهرستان به دلیل سهل‌انگاری والدین دچار مسمومیت با انواع مواد مخدر می‌شوند.

لازم است کسانی که از این مواد استفاده می‌کنند آن را در مکانهایی  دور از دسترس کودکان قرار دهند تا باعث ناراحتی برای خود و خانواده نشوند.

شایان ذکر است؛ گاهی این سهل‌انگاری‌ها منجر به صدمات مغزی برای کودکان شده و در بعضی مواقع به پرپر شدن این گلهای زندگی انجامیده است.

نظرات بینندگان